synnytyksen käynnistys?

Niin kellä on kokemusta asiasta että onko miten paljon kivuliaampaa kun että lähtis luonnostaan synnytys käyntiin?? Eilen lääkärineuvolassa kävin ja oli puhe että jos ei ensiviikon torstaihin mennessä ole vauva syntynyt niin sitten käynnistetään ihan minun jaksamisen ja terveyden takia.. Vauva voi ihan hyvin ja sillä ei oo mitään hätää eikä kiirettä näköjään ulos :) mutta minun kroppa rupee hajoomaan alta niin pakko saada tuo pieni mies ulos. Painoo oli nyt 2800g ja sano että viikon jos vielä on mahassa niin painais suunnilleen sen 3 kiloo. Viikkoja on nyt siis 39+1 menossa.. Niin pelottaa vaan vähän se käynnistäminen kun tutut on pelotellu että on hirveen paljon kivuliaampaa ja kestää pitempään kun jos alkais syntyä ihan itse niin jos sais jonkun muunkin kokemuksen kuulla asiasta että onko se niin hirveetä mitä väitetään?? :)
8 vastausta